top of page
fuel injector.jpg
1674525292763-engine-replacement.jpg

Τα καβαλέτα είναι τα μεταλλικά μέρη  που ασφαλίζουν  τον εκκεντροφόρο στη θέση του, όταν αυτός γυρνάει, χιλιάδες φορές το λεπτό!

Τα καβαλέτα είναι αναπόσπαστο μέρος της κεφάλης και ΔΕΝ είναι ξεχωριστό ανταλλακτικό.

Τα καβαλέτα, έχουν αρίθμηση και συγκεκριμένη θέση που το καθένα κρατάει σταθερό ένα συγκεκριμένο κομβίο του εκκεντροφόρου.

Το κάθε καβαλέτο είναι φτιαγμένο για να μπει σε μια και μόνο θέση. Έχει δεχθεί την τελική κατεργασία όταν έχει ήδη τοποθετηθεί πάνω στην κεφαλή, δημιουργώντας τον τέλειο κύκλο με την θέση του στην κεφαλή.

Σε περίπτωση που τα καβαλέτα βγουν από την κεφαλή και δεν ξανατοποθετηθούν με την ίδια σειρά, υπάρχει κίνδυνος να σπάσει ο εκκεντροφόρος και η ζημιά μπορεί να φτάσει μέχρι τον στρόφαλο,  που σημαίνει ότι ουσιαστικά καταστρέφεται όλη η μηχανή!

Είναι πολυ σύνηθες, να σπάει ένα μόνο καβαλέτο απο μια κεφαλή και να μας φαίνεται παράλογο να αγοράσουμε μια ολόκληρη κεφαλή για ένα τόσο μικρό κομμάτι σίδερο, και ψάχνουμε να βρούμε ένα καβαλέτο να βάλουμε και να κάνουμε την δουλειά μας.

Αυτό απαγορεύεται αυστηρά από όλους τους κατασκευαστές κεφάλων!

Αν βάλουμε σε λάθος θέση, ακόμα και ένα καινούργιο καβαλέτο, αυτό δεν θα κάνει πάρα μόνο ένα πολύ μικρό ¨σκαλοπάτι¨ και θα λειτουργεί όπως το κοπτικό σε έναν τόρνο.

Εάν αναλογιστούμε, ότι ένας κινητήρας δουλεύει στις 1000 στροφές ανά λεπτό στο ρελαντί και μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 12.000 στροφές το λεπτό σε αγωνιστικούς κινητήρες επιδόσεων, καταλαβαίνουμε ότι η ζημιά είναι αναπόφευκτη.

 

Το μόνο που δεν γνωρίζουμε είναι το πότε θα γίνει, στα 1000χλμ ή στα 10.000χλμ;

Είναι απλά θέμα τύχης!

Υπάρχουν κινητήρες που δεν χρησιμοποιούν πολλαπλά καβαλέτα, αλλά ένα μεγάλο ενιαίο καβαλέτο που πιάνει όλα τα κομβία του εκκεντροφόρου μαζί.

Και σε αυτή την περίπτωση ισχύει το ίδιο πράγμα.

Το καβαλέτο αυτό είναι αναπόσπαστο μέρος της κεφάλης και δεν υπάρχει ξεχωριστός κωδικός για την αντικατάσταση του. Οι λόγοι είναι ακριβώς οι ίδιοι, εάν βάλουμε ένα καβαλέτο από άλλη μηχανή θα κόψει εκκεντροφόρο καταλήγοντας να δημιουργηθεί μια πολύ μεγαλύτερη ζημιά!

Στην Κεφάλες Ρίζος, όλες οι καινούργιες κεφάλες διαθέτουν τα σωστά καβαλέτα, που σας εγγυόνται την επιτυχία στην επισκευή αποφεύγοντας δυσάρεστες και κοστοβόρες επισκευές!

Μπορεί να πάθω ζημιά εάν αλλάξω MONO τα καβαλέτα ; 

Στην

Κεφαλές Ρίζος

Έξτρα Πληροφορία

Ζητήστε από το συνεργείο σας να κάνει έλεγχο στα μπεκ πριν τοποθετήσει την καινούργια κεφαλή σας στον κινητήρα σας!

Car Engine
bottom of page