top of page
a-cylinder-head-gasket-being-repaired.jpg
gasket 2.jpg

Ή έχει ρηγμα στο καπάκι?

Τι σημαίνει όταν ο μάστορας σας λέει ότι "έκαψε φλάντζα ή έχει ρήγμα στο καπάκι μηχανής";

Πρώτα, ελέγχουμε εαν υπάρχει ρήγμα στην κεφαλή, για να γίνει αυτό πρέπει να την πρεσάρουμε. Η πρέσα είναι ένα σύστημα που εξομοιώνει τη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς όμως ο κινητήρας να είναι σε λειτουργία. Αυτό μας επιτρέπει να εντοπίσουμε τυχόν διαρροές που θα ήταν αδύνατο να εντοπίσουμε με το καπάκι του κινητήρα τοποθετημένο στο αυτοκίνητο.

Εάν διαπιστωθεί ρήγμα στο καπάκι του κινητήρα, σημαίνει ότι υπάρχει ρήγμα και άρα πρέπει να αντικατασταθεί. Η πιο εύκολη, γρήγορη, αποτελεσματική και συχνά η πιο οικονομική λύση είναι η αγορά μίας καινούργιας κεφαλής.

Ίσως ακούγεται περίεργο το ότι είναι οικονομική λυση να βάλεις μια καινούργια κεφαλή, αλλά εάν αναλογιστούμε πόσες εργασίες πρέπει να γίνουν σε ένα μεταχειρισμένο καπάκι για να είναι έτοιμο να τοποθετηθεί στη μηχανή μας, μόνο τότε, θα καταλάβουμε ότι αυτές διπλασιάζουν το κόστος αγοράς ενός μεταχειρισμένου.

Συν το γεγονός ότι μετά από πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ένα μεταχειρισμένο μπορεί να βγάλει πάλι προβλήματα, εφόσον δεν γνωρίζουμε επακριβώς το ιστορικό του

Σίγουρα δεν είναι ευχάριστα τα νέα, αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να σας τρομάζει.

Με απλά λόγια, σας λέει ότι υπάρχει πρόβλημα με το καπάκι του κινητήρα.

Η φλάντζα είναι το στεγανωτικό υλικό που ενώνει το καπάκι του κινητήρα με το μπλοκ του κινητήρα.

Για να επιβεβαιώσουμε την έκταση της ζημιάς, αφαιρούμε το κεφαλάρι και πραγματοποιούμε μια σειρά εργασιών.

Εάν δεν εντοπιστεί ρήγμα στην κεφαλή, τότε η παλιά κεφαλή μπορεί να επανατοποθετηθεί στον κινητήρα, αφού γίνουν κάποιες απαραίτητες εργασίες.

  • Απαραίτητη είναι η πλάνη στο πρόσωπο της κεφαλής, καθώς και ο καθαρισμός της.

  • Πρέπει επίσης να βεβαιωθούμε ότι η κεφαλή θα είναι μέσα στις ανοχές του κατασκευαστή, ώστε η καινούργια φλάντζα να σφραγίσει αποτελεσματικά τον κινητήρα και να αποφύγουμε μελλοντικά προβλήματα.

 

Εφόσον η κεφαλή βρίσκεται στον πάγκο εργασίας, είναι μια καλή ευκαιρία να πραγματοποιηθούν κάποιες επιπλέον εργασίες, ειδικά εάν η παλιά κεφαλή είναι ταλαιπωρημένη. Για παράδειγμα, μπορεί να γίνει φρέζα στις βαλβίδες, για να αποφύγουμε μελλοντικά προβλήματα.

Εάν υπολογίσουμε το κόστος όλων αυτών των εργασιών που πρέπει να γίνουν σε μια παλιά κεφαλή, θα διαπιστώσουμε ότι τελικά το κόστος μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει το κόστος μίας καινούργιας κεφαλής!

Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε υπόψη και τον χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση των εργασιών.

  • Οι εργατοώρες που απαιτούνται για την διπλή δουλειά βαλε-βγαλε το καπάκι

  • συν οι χαμένα μεροκαματα από τις 3-4 επιπλέον ημέρες (στην καλήτερη περίτπωση) που το αυτοκίνητο παραμένει στο συνεργείο

  • συνιστούν ένα σημαντικό κόστος στα λειτουργικά έξοδα μίας επιχείρησης

 

Συνεπώς, η αγορά μίας καινούργιας κεφαλής μπορεί να αποτελέσει την πιο συμφέρουσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος, τον χρόνο και την αποφυγή μελλοντικών προβλημάτων.

Στην

Κεφαλές Ρίζος καπάκια μηχανής
1674184733679-new-head-gasket.jpg
bottom of page